۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۱۰۲
آیت الله علم الهدی:

تکیه به دشمن خلاف فرهنگ فاطمی است| مسؤولان صادقانه با مردم سخن بگویند

تکیه به دشمن خلاف فرهنگ فاطمی است| مسؤولان صادقانه با مردم سخن بگویند
امام جمعه مشهد گفت: این که چشم به طرف آمریکا و اروپا باشد و نان را در گرو دوستی با دشمن بدانیم، این عمل خلاف فرهنگ فاطمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیات قرآن و خطبه 84 نهج البلاغه معروف به خطبه غراء از نهج البلاغه به بحث شیطان شناسی پرداخت.

وی گفت: خداوند شگردهای شیطان در مکر و فریب و شیطان شناسی را برای انسان تبیین می کند و انسان را از این شیطان می ترساند تا از او بر حذر باشد و در مقام بازخواست اگر بخواهد عذر بیاورد و گناهان خود را به خاطر دشمنی شیطان بیان کند، خداوند این عذر را از وی قبول نمی کند که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه به این امر اشاره کرده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به نفوذ شیطان در سینه انسان، اظهار کرد: ساختار روح ما که تشبیه به بدن می شود، سینه صندوقچه فکر و دل است یعنی سینه کانون خواسته ها است و شیطان به صورت پنهانی در این سینه نفوذ می کند و با توجه به این که کار وی توطئه است، با نجوا انسان را گول می زند.

امام جمعه مشهد با بیان این که شیطان ابتدا عامل خود را با توطئه جذب می کند و سپس وی را به مسیری که می خواهد می برد، افزود: وقتی انسان تسلیم شیطان شد و با نجواهای او گول خورد، حال خود این انسان با سر و صدا و هیاهو بر ضد نظام دینی اقدام و مردم را منحرف می کند.

مبارزه و استقامت حضرت زهرا برای تثبیت حاکمیت اسلام و تداوم امامت بود

وی در ادامه در خطبه دوم با اشاره به ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) گفت: وجود فاطمه(س) مقابله با دشمن و مقاومت و استقامت بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به شبهاتی که در خصوص سیره سیاسی حضرت فاطمه(س) مطرح می شود، ابراز کرد: برخی تلاش می کنند که مقاومت و مبارزات سیاسی حضرت را در خط رقابت سیاسی جلوه دهند و مبارزات ایشان با مخالفان خودش و برای برگرداندن قدرت به امیرالمومنین(ع) می دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امیرالمومنین(ع) برای گرفتن قدرت احتیاجی نداشت که همسرش به میدان آید، اگر خودش حتی چوب دستی به دست می گرفت، می توانست همه مردم مدینه را از شهر بیرون کند.

وی با بیان این که مسأله حضرت فاطمه(س) فدک و قدرت نبود، گفت: مسأله حضرت زهرا مسأله انحراف در اسلام و مسأله اعتقادی در دین بود، مبارزه ایشان برای تثبیت حاکمیت اسلام و تداوم امامت در ادامه حاکمیت نبوت بود.

حاکمیت اسلام فقط در خط امامت است

آیت الله علم الهدی افزود: خدا پیامبر(ص) را مبعوث کرد که زمام جامعه را در دست داشته باشد و در ادامه جریان امامت به دنبال نبوت برای حاکمیت خدا بود و حضرت صدیقه کبری(س)  به عنوان وارث دین و نبوت به میدان آمد تا ثابت کند که انحراف رهبری ذلت است و امت را به بیچارگی می کشاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: مسأله ما در اسلام مسأله شخصی نیست بلکه بحث ما جریان ارزشی، اعتقادی، اصیل و اسلامی است. مسأله رهبری و حاکمیت در اسلام در تداوم وحی انجام می شود و این حاکمیت فقط در خط امامت است و بس.

شرایط موجود جمهوری اسلامی ایران مشابه شرایط زمان حضرت زهرا است

وی شرایط موجود جمهوری اسلامی ایران را مشابه شرایط زمان حضرت زهرا(س) بیان کرد و گفت: بررسی کردن دستاوردهای انقلاب در 40 سال خوب است اما آن چه مهم است این که ما پس از 40 سال، در همان جایی قرار داریم که حضرت زهرا(س) قرار داشت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به دو دیدگاه حاکم بر کشور، خاطرنشان کرد: امروز در کشور دو خط وجود دارد، یکی دید رهبری و دیگری دید لیبرال اسلامی است، در دید رهبری که دیدی انقلابی است، انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن ملاک است به این معنا که جهادی وارد خدمت شدن، جهادی در خط استکبارستیزی قرار گرفتن، تمام رگ های توقع را از دشمن بردن، روی پای خود ایستادن و توطئه ها را بر ملا کردن تا وقتی که این قرآن بر دنیا حاکم و این پرچم به دست صاحب آن حضرت مهدی(عج) برسد.

امام جمعه مشهد افزود: در دید لیبرال اسلامی معتقد هستند که ما مسلمان هستیم اما باید مثل همه مردم دنیا زندگی کنیم و مانند آن ها که کدخدایی را شناخته ما هم بشناسیم و با او زد و بند کنیم، مانند همه دنیا هر کاری آن ها می کنند ما هم بکنیم و همان گونه که همه دنیا با کدخدا ساخته ما نیز مطابق شگردهایی که کدخدا می خواهد، زندگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در دیدگاه لیبرال اسلامی بیان می کنند که باید استکبار ستیزی، اسرائیل ستیزی، ایستادگی روی ارزش ها و مبارزه با منکرات را کنار بگذاریم.

وی با بیان این که ما به تبعیت از حضرت زهرا(س) تا پای جان می ایستیم، اظهار کرد: ما شیعه حضرت زهرا هستیم، شهدا برای چه کشته شدند؟ آیا غیر این است که با سربند «یا زهرا» و «یا فاطمه» پیرو این بانوی اسلام بودند، حضرت وقتی بنا شد حکومت اسلامی در تداوم حکومت نا اهلان از بین برود تا مرز جان ایستاد، ما نیز به تبعیت از ایشان باید باستیم.

تکیه به دشمن، دشمنی با حضرت زهرا است

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: این که چشم به طرف آمریکا و اروپا باشد و دست به دست دشمن داده و نان را در گرو دوستی با دشمن بدانیم، این عمل دشمنی با زهرا(س) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پاره کردن برجام را نقشه مشترک آمریکا و اروپا عنوان کرد و گفت: اگر آمریکا یقین نداشت که اروپا مانع خروج ایران از برجام نمی شود، از برجام خارج نمی شد، آن ها با هم قراداد داشته که یکی برجام را نگه داشته و دیگری ترحیم ها را ادامه دهد.

وی افزود: اروپا روباهی است که سر ما کلاه گذاشته و فشارها را وارد کرده تا ما از برجام خارج نشویم و به دنبال توسعه نرویم. آن چه امروز از موشک کره شمالی رنج می برند، این دغدغه را در مورد ما نیز داشتند که به قیمت ارزان تمام شد.

مسؤولان صادقانه با مردم سخن بگویند

آیت الله علم الهدی با تأکید به بیداری مسؤولان، گفت: این خروج آمریکا از برجام و دلخوشی آروپا برای ماندن در برجام کار دشمن بود و باید بعد از دو سال بیدار شد اما مسؤولان برخلاف توقع ها به توجیه گری پرداخته و گفتند برجام نقش اقتصادی نداشت و برای هدف امنیتی بود. اگر فراموش کرده اید، روزنامه خود را که قبول دارید، ببینید که چه گفتید؟ آن چه گفتید برجام را برای برداشتن تحریم عنوان کردید، حالا می گویید برجام برای امنیت بود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: آمریکا 30 سال پارس می کند اما به خاطر رشادت این شهدا جرأت نزدیک شدن ندارد و اگر بتواند لحطه ای درنگ نمی کند.

وی به بیان صادقانه در مسؤولان کشور تأکید کرد و گفت: با برجام ثروت هسته ای را نابود کردید، مردم هوش دارند، آن روز برجام را حلال مشکلات می دانستید اما مشکلات حل نشد، امروز صادقانه به مردم بگویید و به دنبال راه دیگر باشید، اقتصادی مقاومتی راهی است که رهبر معظم انقلاب 5 سال قبل آن را بیان فرمودند، این راه را بروید.

امام جمعه مشهد در پایان به تبعیت از رهبری تأکید کرد و افزود: ما شیعه حضرت زهرا(س) هستیم و مردم متدین در برابر دید لیبرال اسلامی می ایستند و حتی اگر تعداد ما به عدد شهدای کربلا برسد، دست بر نمی داریم./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات